Ohlasy ze Semináře 0808 - Rozpoznávání a řešení agresivity a šikany ve školách
Pedag.fak. ZČU Plzeň – velký teoretický i praktický přínos. Děkujeme
Střední škola Aloise Klara – Byl jsem velmi mile, příjemně překvapen úrovní semináře a odnesl jsem si spoustu nových poznatků.
SPŠ Ostrov – Perfektní přehled, ujasnění situace a problematiky šikany
ZŠ Praha 10 – systematické, jasné, přehledné
Gymnázium Bruntál – nejlepší, kterých jsem se zúčastnil a pár jich je.
ZŠ+Gymnázium česko-německého porozumění – Záživné a prakticky uvedeno, průběh bez nudy, člověk to hltal slovo od slova, přehledné, důkladně vysvětleno, příklady super
PPP Brno – Obdivuji třídenní nasazení lektora, děkuji za podporu do další práce-občas to totiž není jednoduché a vede mě to k pochybám. Jsem ráda, že jsem tu byla. Díky. Zatím se o mě nikde nestarali líp.:-)
SZŠ Brno – Zajímavé bylo Moyerovo členění agrese, snadněji možná pochopím důvod agresivního chování u některých žáků a možná i u sebe sama.
Seminář je velice přínosný pro mě jako učitele i jako matku. Myslím, že by měl být povinný pro všechny pedagogy. Přednášející se velmi fundovaný odborník s výborným přednesem.
Velmi přínosné, netušila jsem kolika chyb se může člověk dopustit při špatném vyhodnocení výsledků.
G a SOŠE Vimperk – Informace, které lze využít ve škole pro žáky, praktické.
KC Motýlek Praha – Mě osobně přišel kurz logicky vystavěný od obecného základu ke konkrétnějším a podrobněji pojatých tématických celků. Výtečné byly ilustrace z praxe.
Sportovní gymnázium Kladno – Velice zajímavě podaná typologie, způsoby reakcí na agresivní chování – jistě využitelné v praxi výchovných poradců i učitelů. Dobré i pro vytipování potencionálních agresorů i obětí. Velmi zábavnou formou předané informace o stádiích šikany. Film i osobní zkušenosti obětí – pomohly alespoň částečně pochopit chování oběti.(hlavně celkem „nepochopitelnou“ chuť oznámit vlastní situaci.)
ZŠ Tábor – Výborný, velké množství praktických ukázek a příkladů z praxe. Ucelení a ujednocení pojmů. Kompletní pohled na agresivitu a šikanu.
Gymnázium a Jazyková škola Zlín – Na kurzu jsem se naučila vnímat pojem agresivity ve větší šíři. Ukázalo se, že je nesmírně důležité, znát důvody agrese a hlavně příčiny vzniku. Mám tak šanci lépe reagovat v praxi.
FPE ZČU – Celkově považuji dr. Martínka za velkého odborníka, profesionála, který propojuje teorii se svojí praxí, což je výborné! Ví, o čem mluví. Těším se na jeho knihu, o které už teď vím, že bude přehledná, odborně zpracovaná, nebude nudit a každého čtenáře, který se bude chtít něco dozvědět osloví!
ZŠ Klíček – nejsilnější (emočně) zážitek ze zařazeného filmu a následné zpovědi šikanované dívky a její matky.
ZŠ Klášterec n/Ohří – Překvapil mne kultivovaný agresor – až se vrátím, musím se na to podívat u sebe ve třídě
PPP Brno – Celkově se mi to opravdu líbilo a lektor dokázal udržet moji pozornost, i mě přesvědčil o svojí odbornosti
ZŠ a PrŠ Kutná Hora - Jasné vysvětlení dané problematiky. Mnoho konkrétních příkladů a cenných rad nejen do pedagogické praxe, ale i do osobního života. Děkuji.
ZŠ Úvaly – Vynikající lektor z praxe. Získání velmi užitečných informací o problematice a důvodech současných výchovných problémů na základních školách i návod co s tím. Zaujal mě velmi fundovaný popis jednotlivých stádií a jasné varovné signály. Děkuji
ZŠ a MŠ Český Těšín – Vynikající. Mnoho nových informací, doplněný o praxi – super. Velké inspirace a rada na mnoho různých her a dotazníků ve škole, z čeho mám trochu strach, kdy tyto super programy provedeme, když si další učitelé neustále stěžují, že jim odpadají hodiny a žáci se neučí a jen si „Hrají“
SŠ A.Klara – Jeden z nejlepších, ne-li nejlepší program, který jsem absolvovala. Mnoho věcí člověk používá intuitivně, spoustu věcí se dozvěděl, ale mnoho věcí dělá špatně! Aniž si to uvědomuje. Dávám 1.
SOŠ a SOU Kladno – Seminář je výbornou metodou, jak řešit agresivitu a rozpoznávat ji. Takto si představuji vzdělávací a odborný seminář, kde je dostatek prostoru pro teorii, ale i konkrétní příklady řešení. Možnost diskuze a příkladných ukázek je velmi obohacující. Navštívila jsem několik různých seminářů a stále se potvrzuje pravidlo, že pokud je kvalitní člověk na výklad a různorodost činností, je to skvělé.
SOU Kyjov – Prakticky přehledně pojaté téma – zajímavá klasifikace agresí. Vysoce hodnotím praktické rady – co poradit oběti a co by měla dělat škola. Vysoce hodnotím celé téma – odkrytí všech možných aspektů šikany, směrů, rady i učitelům, jak se bránit, ale především: odborný pohled na agresora, oběť a kolektiv v jednotlivých stádiích šikany + plus praktické rady jak jednat s rodiči. Zcela bezkonkurenční přednášející, dobře zorganizovaný seminář.
SZŠ Brno – Seminář mě obohatil o teoretické informace, o zkušenosti z praxe a o vědomí, že existují odborníci, kteří mohou obětem násilí pomoci. Připravte další kurzy s. Dr. Martínkem.
ZŠ Krnov – Praktickou část považuji za nejpřínosnější, neboť zde byly přednášeny možnosti práce s třídními kolektivy a také simulovány situace a jejich řešení. Vřele budu doporučovat všem kolegům.
Sdružení na pomoc dětem s handicapy Praha – Obrovský přínos, pan doktor je úžasný!Šla bych klidně na tento seminář ještě jednou. Velmi děkuji i za veškerou organizaci, občerstvení, perfektní koordinaci
ZŠ Sezimovo Ústí – Podle referencí jsem očekávala maximum, skutečnost byla maximum.
Výborné, ráda bych vrstevnický program uvedla v život na naší škole.
Gymnázium a JŠ Zlín – Skvěle připravený a vedený seminář. Snad nejlepší, kterého jsem se dosud zúčastnila. Líbila se mi řada příkladů z praxe, výměna zkušeností s kolegy z jiných škol a upozornění na časté chyby, kterých se neproškolení pedagogové dopouštějí. Seminář ukázal cestu k řešení některých konkrétních případů i na naší škole. Nesmírně působivý byl i film a otevřená zpověď dvou obětí šikany, která přispěla k otevřenější atmosféře mezi účastníky.
OA,VOŠ CR a JŠ Karlovy Vary – Seminář na podobné téma jsem absolvoval poprvé, tudíž se necítím fundovaný vyjadřovat se k jednotlivým tématům. V obecné rovině musím s radostí konstatovat, že tento seminář byl nejlepší, který jsem za svých 15 let pedagogické praxe absolvoval. Pro mě, začínajícího metodika školní prevence měl tento seminář nedocenitelný přínos. Vysoká profesionální i lidská úroveň
Gymnázium Valašské Klobouky –Vhodný a důležitý výběr témat, přednes ve spojení teorie s praxí, pestrost metod práce. Kvalita semináře, způsob podání a možnosti řešení problémů by mělo být umožněno všem při práci s mládeží a tak přispět k rozšíření jejich informovanosti.
Praktické zabezpečení semináře, pomůcky, občerstvení, ochota všech zaměstnanců – přispělo k dobrému průběhu celého semináře.